Inoviranje poslovnih modelov: Spoznanja iz študij primerov malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji
Povzetek
Ozadje in namen: Inoviranje poslovnega modela (IPM) postaja bolj in bolj pomembno še posebej v hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Medtem ko se velika podjetja lotevajo teh sprememb sistematično, so mala in srednje velika podjetja (MSP) prepuščena lastni iznajdljivosti. Za namen razvijanja metod in orodij namenjenim podpori inoviranju poslovnih modelov v MSP podjetjih, smo naredili študijo več primerov, da bi pridobili vpogled v dejavnike, ki vodijo MSP podjetja v inoviranje lastnih poslovnih modelov, spoznali kako pristopajo do le-tega in katere spremembe so naredili v lastnem poslovnem modelu. Oblikovanje/Metodologija/Pristop: Najprej smo razvili okvire analize na osnovi pregleda literature raziskovalnih okvirov inoviranja poslovnih modelov. Nato smo izvedli študijo več primerov, sledeč protokolu študij primerov razvitem v okviru projekta Envision. Rezultati: Na osnovi predlaganega okvira analize so rezultati štirih slovenskih MSP pokazali razlike med podjetji glede na različna gonila za inoviranjem poslovnega modela in spremembe različnih elementov IPM. Zaključek: Na splošno, spoznanja kažejo, da se vsa štiri proučevana podjetja, vsako iz različnega sektorja, soočajo z izzivi IPM ne da bi do njih pristopali sistematično in ne da bi uporabljali ontologije ali orodja poslovnih modelov.Prenosi
Objavljeno
2016-08-01
Številka
Rubrike
Razprave