Analiza strukturne kompleksnosti povpraševanja po povzročenih potovanjih pri odločanju: pristop sistemske dinamike

Avtorji

  • Juan S. Angarita-Zapata School of Systems Engineering and Informatics, Universidad Industrial de Santander, SIMON Research Group, 680002, Carrera 27 #9, Bucaramanga, Santander, Colombia
  • Jorge A. Parra-Valencia School of Systems Engineering, Universidad Autónoma de Bucaramanga, Systems Thinking Research Group, Avenida 42 #48-11, Bucaramanga, Colombia
  • Hugo H. Andrade-Sosa School of Systems Engineering and Informatics, Universidad Industrial de Santander, SIMON Research Group, 680002, Carrera 27 #9, Bucaramanga, Santander, Colombia

Povzetek

Ozadje in namen: Povpraševanje po povzročenih potovanjih (ang: induced travel demand, ITD) je pojav, kjer se izgradnjo cest povečuje prevoženih kilometrov na vozilo. ITD navadno analizirajo z ekonometričnimi modeli, ki up­orabljajo elastičnost za oceno koliko povpraševanja po povzročenih potovanjih lahko povzroči gradnja novih cest. V literaturi ne najdemo modelov »bele škratlje« z vzročno hipotezo, ki bi pojasnjevali strukturno kompleksnost tega pojava. V članku predlagamo model sistemske dinamike, ki temelji na mehanizmu povratne informacije, da pojasni strukturo ITD. Metodologija: Za modeliranje in simulacijo ITD smo uporabili metodologijo sistemske dinamike. Najprej smo izdelali diagram strukture ITD v smislu povratnih zank. Nato smo oblikovali diagram zalog in tokov, da smo lahko uporabili računalniško simulacijo. Na koncu smo izvedli simulacijo kvantitativno časovnega razvoja modela. Rezultati: Rezultati simulacije kažejo, kako nove ceste v kratkem času povzročajo več prevoženih kilometrov pri vo­zilih, ki so že v uporabi; v srednjeročnem obdobju pa povzročijo nastanek novega prometa. Pojavljajo se novi vozniki avtomobilov se pojavijo, ker boljši pogoji pretoka zaradi novih cest povečajo privlačnost uporabe avtomobila. Več novih avtomobilov skupaj z vozili, ki so že v uporabi, povzročijo prometne zastoje. Povečana hitrost potovanja, ki jo omogočajo zgrajene ceste, je omejena zaradi ITD učinkov. Zaključek: Pristop k analizi ITD s sistemskega vidika sistemskega omogoča ugotavljate finančno ravnovesje in prispeva k oblikovanju celovite politike obvladovanja ITD. V tem smislu je model podpira procese odločanja v urbanih okoljih, kjer se odloča o gradnji cest z namenom, da se zagotovi povezljivost znotraj države, na primer v državah v razvoju.

Objavljeno

2016-08-01

Številka

Rubrike

Razprave