Determinante učinkovitosti tekmovanja in sodelovanja: velikost konkurenta, geografsko področje, tržni in tehnološki položaj
Povzetek
Ozadje in cilj: Članek predstavi empirično analizo o vrednosti in pomenu značilnosti partnerjev, katerih medsebojni odnos je kombinacija sodelovanja in konkurence (ang. coopetitors). Osredotočen je na značilnosti, ki ustvarjajo znaten skupni korporativni dobiček. Pri analizi smo upoštevali štiri glavne atribute konkurentov: velikost, geografsko področje, tržni in tehnološki položaj. Raziskava vključuje tudi Porter-jevo vrednostno verigo. Metodologija in pristop: Raziskava je bila opravljena na vzorcu 235 visokotehnoloških podjetij, ki delujejo na Poljskem in so vključena v tekmovanje in sodelovanje. Vzorec je reprezentativen. Podatki so bili zbrani na intervjujih z vodilnimi managerji ali lastniki. Raziskava uporablja metodo klasifikacijskih dreves; ta metoda uporablja diagrame tako, da zaporedoma deli proučevani podatkovni prostor v razrede (prostore) s podobnimi lastnostmi. Učinek tekmovanja in sodelovanja, vključno z njegovimi različicami, kot so ga ocenila podjetja sodelujoča v raziskavi, je služil kot kvalitativna neodvisna spremenljivka. Štirje atributi podjetij v tekmovanju in sodelovanju in njihove variante so bili uporabljene kot pojasnjevalne spremenljivke (prediktorji), ki vplivajo na oceno sodelovanja. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali potrebo po izboru natančnega profila partnerja pri tekmovanju in sodelovanju. Pomen vsakega od štirih atributov je lahko različen, odvisno področja sodelovanja s partnerjem. Vrednost vseh atributov konkurentov je tudi lahko različna, glede na področje sodelovanja. Profil izbranega partnerja za tekmovanje in sodelovanje glede na štiri analizirane lastnosti lahko postane spodbuda za ustvarjanje prednosti in koristi na enem področju, medtem ko je v drugem prostoru lahko postane ovira.Prenosi
Objavljeno
2015-11-01
Številka
Rubrike
Razprave