Pomen dejavnikov poslovnega modela za uvedbo računalništva v oblaku: vloga predhodnih izkušenj

Avtorji

  • Kristina Bogataj Habjan SOLVERA LYNX nove tehnologije za energetiko d.d., Ljubljana, Slovenia
  • Andreja Pucihar University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kranj, Slovenia

Povzetek

Izhodišča: Računalništvo v oblaku prinaša številne priložnosti za učinkovitejše upravljanje IT in izrabo IT storitev, zato v prihodnjih letih pričakujemo njegov pomemben vpliv na tržišču. Podatki o trenutni uporabi računalništva v oblaku na tržišču kažejo, da kljub prednostim in priložnostim računalništvo v oblaku še ni razširjeno kot je bilo pričakovano. Omenjena situacija nakazuje potrebo po nadaljnjem raziskovanju potenciala za uvedbo računalništva v oblaku. Namen raziskave je bilo identificirati posamezne dejavnike poslovnega modela računalništva v oblaku, ki imajo največji vpliv na njegovo uvedbo v organizacijah. Poleg tega, smo v raziskavi želeli identificirati razlike v mnenjih o pomembnosti posameznih dejavnikov poslovnega modela računalništva v oblaku glede na predhodne izkušnje organizacij. Metodologija: Na podlagi pregleda literature, predhodnih raziskav in intervjujev s ponudniki in uporabniki računalništva v oblaku smo oblikovali raziskovalni model. Statistične analize so bile usmerjene na identificiranje pomembnosti dejavnikov za uvedbo računalništva v oblaku in razlike v mnenjih glede na predhodne izkušnje uporabnikov. V raziskavi je sodelovalo 80 organizacij in 5 največjih ponudnikov računalništva v oblaku v Sloveniji. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali statistično pomembne razlike v mnenjih o pomembnostih dejavnikov poslovnega modela računalništva v oblaku glede na predhodne izkušnje organizacij. Rezultati raziskave predstavljajo usmeritve za preoblikovanje ali inoviranje obstoječih poslovnih modelov ponudnikov računalništva v oblaku. Na podlagi tega lahko ponudniki oblikujejo poslovne modele računalništva v oblaku, ki bodo prilagojeni potrebam strank ter s tem omogočili učinkovitejšo izrabo storitev računalništva v oblaku in odpiranje novih poslovnih priložnosti. Za potencialne uporabnike, rezultati raziskave predstavljajo usmeritve za učinkovitejšo uvedbo storitev računalništva v oblaku. Zaključek: Dejavniki poslovnega modela, obravnavani v tej raziskavi, spadajo v tako imenovano skupino organizacijskih dejavnikov. Ponudniki računalništva v oblaku jih upoštevajo pri preoblikovanju ali inoviranju poslovnih modelov. V prihodnjih raziskavah bi bilo smiselno vključiti tudi dejavnike, ki se nanašajo na poslovno okolje ponudnikov kot na primer konkurenca, poslovni partnerji, pravni vidiki in tržne razmere ter proučiti tudi njihov vpliv na uvedbo računalništva v oblaku.

Objavljeno

2017-08-01

Številka

Rubrike

Razprave