Strateški vidik upravljanja znanja

Avtorji

  • Olja Arsenijevic University “UNION-Nikola Tesla”, Faculty of Business Studies and Law, Staro Sajmiste 29, 11070 Belgrade, Serbia
  • Dragan Trivan University “UNION-Nikola Tesla”, Faculty of Business Studies and Law, Staro Sajmiste 29, 11070 Belgrade, Serbia
  • Iztok Podbregar University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidriceva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia
  • Polona Šprajc University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidriceva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia

Povzetek

Ozadje in namen: S prispevkom želimo tako s teoretičnega kakor z empiričnega vidika predstaviti strateške vidike upravljanja znanja v organizacijah v Srbiji. V teoretičnem delu prispevka smo predstavili najnovejše dosledke s področja upravljanja znanja, relacije med strategijami komunikacije in upravljanjem znanja ter pomenom dimenzij ustvarjanja znanja in organizacijsko kulturo. Oblikovanje/metodologija/pristop: Empirični del prispevka predstavi opredelitev nivoja upravljanja znanja v organizacijah v Srbiji skozi vidik dimenzije upravljanja znanja in problem eksplicitnega ter tihega znanja. V prispevku smo postavili dve hipotezi: H1: Organizacije v Srbiji so na prvi stopnji upravljanja znanja in H2: Organizacije v Srbiji bolje upravljajo z eksplicitnim kakor tihim znanjem. Hipotezi sta bili testirani s pomočjo raziskave in anketnega vprašalnika, ki ga je sestavljalo 50 vprašanj. S pomočjo anketnega vprašalnika smo analizirali pet ključnih dejavnikov upravljanja znanja. Rezultati: Rezultati so pokazali, da je bilo med 41 indikatorji samo osem ocenjenih pozitivno. Rezultati t-testi kažejo statistično pomembne razlike znotraj razločkov faktorjev v kakovosti eksplicitnega in tihgega upravljanja znanja, zatorej smo potrdili obe hipotezi. Zaključek: V organizacijah v Srbiji so projekti upravljanja znanja na začetni stopnji kar smo utemeljili skozi prispevek in raziskavo.

Objavljeno

2017-05-01

Številka

Rubrike

Razprave