Model dejavnikov managementa znanja in njihov vpliv na uspešnost organizacije

Avtorji

  • Domen Kozjek Faculty of Organization Studies Novo mesto, Novi trg 5, 8000 Novo mesto, Slovenia
  • Marija Ovsenik Alma Mater Europaea ECM, Slovenska 17, 2000 Maribor, Slovenia

Povzetek

Namen: Namen raziskave je identifikacija dejavnikov znanja, ki pomembno vplivajo na rezultat merjen v dodani vrednosti na zaposlenega. Dolgoročni obstoj podjetja, profitabilnost, itd. temelji na konkurenčnosti produktov ali storitve organizacije. Transformacija »surovih materialov« v konkurenčne produkte je mogoča samo z znanjem zaposlenih. Zato je pomembno, da identificiramo dejavnike znanja, ki imajo pozitivni vpliv na uspešnost organizacije. Metoda: Proučili smo relevantno literaturo s področja upravljanja z znanjem. Na podlagi tega smo povzeli dejavnike znanja. Izvedli smo anketo med 69 največjimi slovenskimi gospodarskimi družbami (javni in bančni sektor sta bila izključena). Na podlagi raziskave smo razvili model dejavnikov znanja v povezavi z dodano vrednostjo na zaposlenega. Rezultati: Raziskava je pokazala, da je motivacija z ocenjevanjem delovne uspešnosti zaposlenih izmed proučevanih dejavnikov v največji pozitivni korelaciji z dodano vrednostjo na zaposlenega v podjetju. Tudi usposabljanje za opravljanje, uporaba tehnoloških orodij in organizacijska klima pomembno doprinesejo k dodani vrednosti na zaposlenega. Najbolj pomemben razlikovalni dejavnik podjetij glede na dodano vrednost na zaposlenega je dejavnost s katero se podjetje ukvarja, naslednja po pomembnosti sta kako enostavna je uporaba informacijskih orodij ter kakšen zgled med zaposlenimi imajo vodje oziroma nadrejeni. Zaključek: Model dejavnikov znanja pomaga identficirati tiste dejavnike znanja katerim bi morali posvetiti dodatno pozornost z namenom povečanja dodane vrednosti na zaposlenega. Model upošteva tudi dejavnost s katero se podjetje ukvarja

Objavljeno

2017-05-01

Številka

Rubrike

Razprave