Vpliv varnostnih elementov na delo s spletnimi in mobilnimi bankami
Povzetek
Ozadje in namen. Zagotavljanje ravnotežja med varnostjo v aplikacijah spletnega in mobilnega bančništva ter čim boljšo uporabniško izkušnjo postaja vse težja naloga za ponudnike spletnih in mobilnih bank. Cilj naše raziskave je ugotoviti kakšno mnenje imajo uporabniki o trenutnem stanju, predvsem kako trenutni varnostni elementi, ki jih uporabljajo, vplivajo na njihovo uporabniško izkušnjo. Metodologija. Podatke smo zbrali s spletno anketo med uporabniki 13 bank v Sloveniji in jih analizirali s statističnimi metodami. Rezultate študije med uporabnikov je analiziralo manjše število strokovnjakov na področju varnosti elektronskega bančništva. Rezultati. Rezultati kažejo, da je mobilno bančništvo v Sloveniji še vedno relativno malo uporabljena oblika bančništva, saj ga uporablja le blizu 30% uporabnikov spletnega bančništva. Varnost je uporabnikom najpomembnejši element v spletnem ali mobilnem bančništvu, blizu pa ji sledi zanesljivost. Preverili smo tudi, koliko uporabniki vedo katere varnostne elemente uporabljajo banke s katerimi poslujejo. Skoraj 69%vprašanih je izbralo pravilen varnostni element. Kar 88% vprašanih pa je mnenja, da jih ti varnostni elementi pri delu ne ovirajo. Poleg raziskave z uporabniki smo v intervjujih za mnenje povprašali tudi strokovnjake s tega področja. Tudi strokovnjaki so v povprečju varnost postavili na prvo mesto, ob boku z uporabnostjo, vendar so mnenja posameznikov zelo raznolika. Rezultati raziskave mnenj uporabnikov strokovnjake niso presenetili. Zaključek. Kaže, da je v Sloveniji uporabnikom najpomembnejša varnost, uporabniška izkušnja pa je manj pomembna, čeprav si nedvomno želijo imeti čim lažje uporabne produkte.Prenosi
Objavljeno
2016-11-01
Številka
Rubrike
Razprave