Marketinški splet in podoba turistične destinacije: študija turistične destinacije Bled, Slovenija

Avtorji

  • Urška Binter Sava Turizem d.d. (Sava Hotels - Resorts), Cankarjeva cesta 6, 4260 Bled, Slovenia
  • Marko Ferjan University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, 4000 Kranj, Slovenia
  • João Vasco Neves Bloom Consulting, Monte Esquinza 14, 6 D ext, 28010 Madrid, Spain

Povzetek

Ozadje in namen: Namen raziskave je bil ugotoviti, kako poslovni partnerji s področja turizma ocenjujejo podobo Bleda in trženjskega spleta, ki se uporablja za promocijo Bleda. Nadalje nas je zanimala ocena vpliva podobe in trženjskega spleta na obseg prodaje, izmerjeno s številom prenočitev. Proučevali smo naslednje dimenzije podo­be kraja: zaznavanje unikatnosti slike kot celote, zaznano unikatnost znamenitosti in izkušenj, zaznano kakovost okolja (čistost), zaznan občutek varnosti, kot tudi razsežnosti trženjskega spleta: kakovosti produktov (namestitev, kulinarična ponudba, transferji, itd.), zaznano ceno storitev, zaznani način prodaje za promocijo Bleda, dojemanje promocijskih kanalov, dojemanje prebivalcev (vljudnost, prijaznost, multikulturna in verske odprtost, itd.) in pozitivna izkušnja na obisku v Sloveniji. Zasnova / metodologija / pristop: Podatke za raziskavo smo zbrali z vprašalnikom, ki ga je izpolnilo 400 agencij, tujih organizatorjev potovanj, turističnih agencij in združenja, ki spodbujajo izdelek Bleda. Zbrali smo 164 kompletno izpolnjenih vprašalnikov, izpolnili so jih anketiranci iz 30 držav z vsega sveta. Rezultati: Ugotovitve kažejo, kako so ocenjeni kakovost storitev, kompetence turističnega ponudnika in okoljski dejavniki. Ocena varnosti na Bledu ima najvišjo ocenjeno aritmetično sredino in najnižji standardni odklon. Najnižja uvrstitev je povezana s prometom in strpnostjo do drugih religij. Zaskrbljujoče, je bila kakovost storitev, kot jedro tur­ističnega gospodarstva, v času glavne sezone, nizko ocenjena. Zaključek: Po tem ko smo pregledali razpoložljivo literaturo, da bi lahko sklepali, da je analiza mogoče obravnavati kot prvi raziskavo turistične destinacije Bled, izvedena na opisani način in v opisanem obsegu.

Objavljeno

2016-11-01

Številka

Rubrike

Razprave