Povezava med rezultati sprejemnih izpitov tujih študentov ekonomskih študij na Ekonomski univerzi v Pragi in njihovim študijskim uspehom

Avtorji

  • Milos MARYSKA University of Economics, Prague, Faculty of Informatics and Statistics, W. Churchill Sq. 4, 130 67 Prague 3, Czech Republic
  • Petr DOUCEK University of Economics, Prague, Faculty of Informatics and Statistics, W. Churchill Sq. 4, 130 67 Prague 3, Czech Republic

Povzetek

Ozadje in namen: Namen članka je analiza rezultatov sprejemnih izpitov in rezultatov rednih izpitov tujih študentov na dodiplomskih študijskih programih, ki se izvajajo v češkem jeziku, na štirih fakultetah Ekonomske Univerze v Pragi (UEP), z namenom raziskati odvisnost med rezultati sprejemnih izpitov iz angleščine in matematike ter (1) rezultati rednih izpitov med študijem in med (2) uspešnim zaključkom študija. Zasnova / metodologija / pristop: Analizirali smo 4.381 zapisov – prijav študentov iz tujih držav, ki so podali vlogo za študij med leti 2009 in 2015. Uporabili smo standardne statistične metode in metodo logistične regresije v obliki logit modela. Rezultati: Ugotovili smo šibko statistično povezavo med rezultati sprejemnih izpitov iz matematike in rezultati red­nih izpitov. Koeficient korelacije se giblje med 0,078 - 0,283 za preiskovane fakultete UEP. Isti kazalnik je za izpit iz angleškega jezika pokazal nekoliko boljše vrednosti, giblje se med 0,218 - 0,312. Če je rezultat pri sprejemnem izpitu višji za eno točko, je verjetnost uspešnega zaključka študija večja za faktor od 1.017 do 1.042, odvisno od posamezne fakultete. Zaključek: Rezultati analize izpitnih rezultatov iz matematike in angleščine kažejo, da odlični rezultati pri sprejem­nem izpitu ne morejo zagotoviti uspešnih rednih izpitov. Zaključek o verjetnosti dokončanja študija je, da je sprejeml­jiva raven točk za sprejem tujih študentov med 150 in 170 točk, odvisno od fakultete. Ključne besede: znanje; tuji študent; univerza; angleški jezik; matematika

Objavljeno

2018-08-01

Številka

Rubrike

Razprave