Redno in začasno zaposleni v projektno organiziranem delu posvečajo različno pozornost predpogojem za učenje

Avtorji

  • Gunnar AUGUSTSSON Mid Sweden University, The Department of Education, 851 70 Sundsvall, Sweden
  • Maria RASMUSSON Mid Sweden University, The Department of Education, 851 70 Sundsvall, Sweden

Povzetek

Ozadje in namen: Namen naše študije je raziskati, ali se redno in začasno osebje razlikuje po dojemanju predpogo­jev za učenje in ali obstajajo kvalitativni vidiki, ki se pri teh razlikah lahko štejejo za posebej pomembne. Zasnova / metodologija / pristop: Pristop je študija primera, ki temelji na kvantitativnih in kvalitativnih podatkih, zbranih prek spletnega vprašalnika in posamičnih intervjujev. Rezultati: Prispevek postavlja pod vprašaj razumevanje organizacije kot edine in bolj ali manj povezane enote. Na organizacijski ravni lastnik projekta, ki zaposluje osebje, ne skrbi za prenos pristojnosti med redno in začasno zaposlenimi ali med različnimi skupinami zaposlenih. Na individualni ravni so začasno zaposleni bolj osredotočeni na svojo specifično nalogo kot redno zaposleni. Zdi se, da redno zaposleni ščitijo neko skupnost ali organizacijsko perspektivo, medtem ko začasno zaposleni iščejo svoje dobro. Zaključek: Kadar organizacija uporablja začasno zaposleno osebje, obstaja tveganje, da se ena socialna enota glede pozornosti, namenjeni predpogojem za učenje, razlikuje od druge. Zato je znanstvena vrednost tega prispevka ugotovitev, da lahko angažiranje začasno zaposlenih povzroči razdrobljeno organizacijo ali je posledica razdrobljene organizacije. Ugotovitve kažejo, da pri projektih z redno in začasno zaposlenimi ni prenosa kompetenc med redno in začasno zaposlenimi, lastnik projekta pa ne prevzema nobene odgovornosti za načrtovanje človeških virov v smislu prenosa kompetenc med različnimi skupinami zaposlenih. Posledično dolgoročna učinkovitost in racionalnost v organizaciji nimata vedno prednosti pred organizacijsko pripadnostjo, tudi pri najemanju strokovnega znanja. Ko se to zgodi, lahko povzroči razdrobljeno kadrovsko skupino, ki je razdeljena na mislece / organizatorje in delavce / izvajalce. Ko se to zgodi, pomembne praktične spretnosti ostajajo zunaj organizacije, kar v metaforičnem smislu pomeni, da je roka ločena od možganov. Zato morajo organizacije z začasnim osebjem načrtovati, kako omogočiti prenos kompetenc med začasno in redno zaposlenim osebjem. Ključne besede: prenos kompetenc; med-organizacija; organizacija projekta; začasno delo

Objavljeno

2018-05-01

Številka

Rubrike

Razprave