Trajnost in trženje trajnosti v tekmovanju za naziv Evropske prestolnice kulture

Avtorji

  • Valentina BURKSIENE, Klaipeda University, Department of Public Administration and Social Geography, Klaipėda, Lithuania
  • Jaroslav DVORAK, Klaipeda University, Department of Public Administration and Social Geography, Klaipėda, Lithuania
  • Gabriele BURBULYTE-TSISKARISHVILI Klaipeda University, Department of Public Administration and Social Geography, Klaipėda, Lithuania

Povzetek

Ozadje in namen: V članku je predstavljena analiza razsežnosti trajnosti v kontekstu konkuriranja za naslov Ev­ropske prestolnice kulture (EPK). Avtorji raziskave se strinjajo, da ustrezno vključevanje kulturne politike v družbeni sistem vpliva na in spreminja kulturne vrednote in prepričanja v smeri trajnostnega vedenja in trajnosti. Mnogi avtorji analizirajo medsebojno povezanost med kulturo in trajnostjo, s čimer opredeljujejo vlogo kulture za trajnost. Vendar le redki razpravljajo o možnih pristopih ali orodjih, ki lahko nudijo pomoč pri tem, kako doseči trajnost v kontekstu kulture. Zasnova / metodologija / pristop: Raziskava temelji na primerjalni analizi vlog posameznih mest. Metodologija TBL se izvaja z uporabo metode analize vsebine kot orodja. Rezultate analize vsebine nato uporabimo za izdelavo kvalitativnega multi-atributnega modela z metodo DEX. Rezultati: Pri analizi dokumentacije za zbiranje ponudb za EPK smo: a) opredelili pomen trženjskega načrta (opisanega kot celovit ukrep) in b) ugotovili, da je treba trženje ECoC obrniti na „trženje trajnosti“, kot to opisujejo in opredeljujejo v mnogi avtorji. Zaključki: Komisija za izbor EPK bi morala upoštevati pomen kulture za trajnostni razvoj in bi morala oceniti tržni načrt prosilcev v okviru trajnostnega okvira.

Objavljeno

2018-02-01

Številka

Rubrike

Razprave