Uporaba Kano modela za izboljšanje zadovoljstva potrošnikov

Avtorji

  • Laura Južnik Rotar Faculty of Business, Management and Informatics, Na Loko 2, 8000 Novo mesto, Slovenia
  • Mitja Kozar Gorenje, d.d., Partizanska cesta 12, 3320 Velenje. Slovenia

Povzetek

Ozadje/namen: Zanimanje za merjenje zadovoljstva potrošnikov se kaže v koristih, ki jih le-to prinaša, in sicer pridobitev lojalnosti potrošnikov, prenašanje potrošnikovih dobrih izkušenj od ust do ust, ponovni nakup, izboljšanje tržnega deleža podjetja in dobičkonosnosti. Področje integriranja Kano modela zadovoljstva potrošnikov z ostalimi modeli in orodji, ki omogočajo razvoj ali izboljšanje proizvoda oziroma določanje trženjskih strategij, je na sloven­skem področju relativno neraziskano. Cilj raziskave je oblikovati Kano model za izboljšanje zadovoljstva potrošnikov gospodinjskih aparatov. Zasnova/metodologija/pristop: Podatki so bili zbrani preko spletne ankete med naključno izbranimi posamezniki iz podatkovne baze končnih uporabnikov. Faktorska analiza glavnih komponent je bila uporabljena za identifikacijo dejavnikov lastnosti gospodinjskih aparatov. Nato smo izračunali izpeljano in navedeno pomembnost, kar je bilo up­orabljeno za oblikovanje Kano modela zadovoljstva potrošnikov. Prav tako smo analizirali, kateri dejavniki v največji meri vplivajo na ponovni nakup z uporabo multiple regresijske analize. Rezultati: Identificirali smo dejavnike gospodinjskih aparatov, pri čemer so to prodajno okolje, cena, uporabniške, oblikovalske in tehnične lastnosti. Na podlagi rezultatov smo nato oblikovali Kano model, kjer analiza presega kvalita­tivni okvir in pomeni implementacijo dveh pristopov, izpeljane in navedene pomembnosti. Tržniki naj se osredotočijo na lastnosti kot so širše znanje prodajalca, strokovne sposobnosti prodajalca, dizajn gospodinjskega aparata, bla­govna znamka. Uporabniške lastnosti v največji meri vplivajo na ponovni nakup. Zaključek: V članku smo povezali Kano model z merjenjem zadovoljstva potrošnikov, kar predstavlja prispevek k teoriji trženjskega raziskovanja. Rezultati raziskave lahko služijo kot podpora optimizaciji poslovnih odločitev kot tudi za nadaljnje znanstveno raziskovanje

Objavljeno

2017-11-01

Številka

Rubrike

Razprave