Inovacijski vodje, skromni inovatorji in neinovativna mala in srednje velika podjetja na Slovaškem: ključni dejavniki in ovire pri inovacijskih dejavnostih
Povzetek
Ozadje in namen: Področje inovacij predstavlja temeljni izziv za mala in srednje velika podjetja (MSP). Da bi lahko povečali število inovativnih MSP, moramo opredeliti ključne dejavnike, ki določajo njihovo inovacijsko dejavnost in odpravijo inovacijske ovire. Glavni namen prispevka je predstaviti rezultate raziskave, osredotočene na identifikacijo in oceno ključnih dejavnikov in ovir inovacijske dejavnosti v MSP. Ta podjetja smo klasificirali v tri skupine: inovacijski voditelji, skromni inovatorji in neinovatorji, kar omogoča prepoznati razlike v mnenjih menedžerjev o glavnih dejavnikih in ovirah, ki vplivajo na inovacijske dejavnosti v različnih vrstah malih in srednje velikih podjetij, in oblikovati smernice posledice za slovaška MSP. Zasnova / metodologija / pristop: Zbrane empirične podatke smo obdelali z MS Excel in s statističnim paketom R3.2.4. Pri statističnih testih smo privzeli raven pomembnost (α = 0,1). Rezultati: Večina podjetij (64,71%) je kot najpomembnejši dejavnik inovativnosti navedla finančna sredstva. Med (analiziranimi) posameznimi dejavniki med inovativnimi voditelji, skromnimi inovatorji in neinovatorji nismo ugotovili statistično značilnih razlik. Rezultati, pridobljeni s Fisherjevim testom (p-vrednost = 0.11), kažejo majhno razliko pri vrednotenju pomena posameznih ovir med vodilnimi inovatorji, neinovatorji in skromnimi inovatorji. Večina podjetij meni, da so nadaljnje glavne ovire pri birokracija in korupcija na področju inovacijskih dejavnosti ter neustrezna državna podpora inovacijskim dejavnostim. Zaključek: Iz raziskave izhajajo osnovna priporočila za snovalce državnih politik, pa tudi za mala in srednja podjetja, da spodbujajo inovacijske dejavnosti v podjetjih. Nanašajo se na področje finančnih virov, visokokakovostnih človeških virov, sodelovanje in udeležbo MSP v različnih omrežjih in grozdih, sistematično institucionalna podpora MSP, dobro oblikovano vizija in jasno oblikovane cilje in pripravljenost podjetij na inovacije.Prenosi
Objavljeno
2017-11-01
Številka
Rubrike
Razprave