Hoteli in v halal usmerjena ponudba: kaj o tem menijo managerji hotelov v Sloveniji?

Avtorji

  • Metod Šuligoj University of Primorska, Faculty of Tourism Studies – Turistica, Obala 11a, 6320 Portorož/Portorose, Slovenia
  • Helena Maruško Independent consultant, Vurnikov trg 4, 4320 Radovljica, Slovenia

Povzetek

Ozadje in namen: Turisti iz muslimanskih držav so pomemben deležnik na turističnem trgu. Namen tega prispev­ka je identificiranje ključnih vidikov halal turizma, posebej v hotelirstvu. Posebno nas je zanimalo, ali so managerji seznanjeni s halal certifikatom in ali bi želeli pridobiti certifikat. Design/Metodologija/Pristop: Raziskava je osredotočena na halal izdelke, storitve in opremo v splošnem in po­sebej v slovenskem hotelirstvu; predstavljeni so koncepti, obstoječi trendi in razmere v Sloveniji. Poleg pregleda literature, smo za definiranje pomembnih faktorjev, ki pomembno vplivajo na proces odločanja managerjev, izdelali analizo faktorskih obremenitev; z uporabo metode glavnih komponent smo nabor odvisnih spremenljivk zmanjšali in oblikovali en faktor (čeprav so bila predvidevanja nekoliko drugačna). Rezultati: Najpomembnejši elementi pri certificiranju so enostavnost in učinkovitost postopkov ter dejstvo, da posto­pek ne zahteva večjih finančnih investicij. Najpomembnejši element, ki vpliva na proces managerjevega odločanja, je možnost prilagoditve obstoječe ponudbe standardu, ki je del certifikata. Zaključek: Glavni prispevek je v poglobitvi razvojnega vidika v turizmu na področju, ki je relativno nerazvita in nepo­znana niša v slovenskem turizmu/gostinstvu, toda zelo obetajoča na svetovnem nivoju.

Objavljeno

2017-11-01

Številka

Rubrike

Razprave