Zadovoljstvo z delovnim mestom in organizacijsko vedenje državljanov: posredniški vpliv organizacijske zaveze
Povzetek
Ozadje in namen: V zadnjem času je zadovoljstvo z delovnim mestom pritegnilo vse več pozornosti akademikov, vedenjskih znanstvenikov in strokovnjakov za management. Cilj naše študije je ob upoštevanju načela teorije socialne izmenjave (Social Exchange Theory - SET) in razširitve konceptualizacije le-te, raziskati razmerja med zadovoljstvom z delovnim mestom, organizacijsko zavzetostjo in državljanskim vedenjem ter mehanizmom posredovanja, da bi ugotovili učinek zadovoljstva z delovnim mestom in organizacijske zavezanosti na vedenje državljanov. Zasnova / metodologija / pristop: Na podlagi pozitivistične paradigme smo uporabili kvantitativno metodologijo raziskovanja in deduktivno sklepanje. Zbrali smo 210 odgovorov zaposlenih v sektorju konfekcijskih oblačil, ki je najmočnejša industrijska veja v Bangladešu in predstavlja kar 84% celotnega izvoza države. Namenoma smo izbrali območje Chittagong, največje območje za izvozno obdelavo v Bangladešu. Podatki so bili analizirani z uporabo opisne statistike, bivarijatne korelacije in modela strukturne enačbe (SEM) z uporabo Smart PLS 2, regresijske analize druge generacije in SPSS 20. Rezultati: Strukturni model je pokazal, da so vsi neposredni vplivi pomembni, razen vpliva zadovoljstva s službo na vedenje državljanstva. Poleg tega je bil celoten mediacijski učinek organizacijske zavzetosti ugotovljen v razmerjih med zadovoljstvom z delom in vedenjem državljanov. Zaključki: Predlagamo vodjem podjetij, managerjem, da ustvarijo okolje, da se bodo zaposleni čutili zavezane, da lahko razmišljajo tudi zunaj svojih potrebnih formalnih zahtev njihovega dela. Predlagamo, da se izvede longitudinalne študije in nadalje razišče vplivu demografskih dejavnikov na omenjeno spremenljivko. Ključne besede: vedenje državljanstva, zadovoljstvo delovnih mest, organizacijska zavzetostPrenosi
Objavljeno
2019-08-01
Številka
Rubrike
Razprave