Kako lahko orkestracija robot / človek pomaga kadrovskem oddelku: Študija primera pilotne implementacije

Avtorji

  • Dalibor ŠIMEK Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina, Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná, Czech Republic
  • Roman ŠPERKA Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina, Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná, Czech Republic

Povzetek

Ozadje in namen: Cilj naše raziskave je proučiti trenutni trend avtomatizacije poslovnih procesov s programskimi roboti (Robotic Process Automation - RPA) in njihovo upravljanje znotraj podjetniškega okolja, kjer večino procesov izvaja človeška delovna sila. Z vse večjo uporabo tehnologije RPA raste tudi povpraševanje po njenem usklajeva­nju. Na možno rešitev tega izziva kažejo v študije primerov, kjer so uvedli orkestracijsko platformo konkretnega po­slovnega procesa na kadrovskem oddelku. Namen tega prispevka je raziskati faze in dejavnosti pilotnega projekta orkestracije robotskih storitev (RSO) v kombinaciji s tehnologijo RPA in oceniti morebitne koristi. Oblikovanje / metodologija / pristop: Za namene naše raziskave smo uporabili pristop študije primera, to je imple­mentacije platforme RSO v kombinaciji s tehnologijo RPA, in predlagali oceno prihodnjih koristi. Primer je vključuje dve podjetji - (1) večnacionalno podjetje, ki si nenehno prizadeva za avtomatizacijo postopka, (2) tehnološko in sve­tovalno podjetje, ki ponuja rešitve za avtomatizacijo. Podatki so bili zbrani s polstrukturiranimi intervjuji z anketiranci iz teh dveh podjetij in z analizo internih dokumentov. Rezultati: Analiza primera iz tega prispevka je pokazala na nekaj ključnih spoznanj: (1) strateški položaj RSO in tak­tični položaj RPA do obstoječih sistemov, (2) potreba po večji osredotočenosti na začetno fazo modeliranja procesa, (3) uporaba oz. vključevanje programskega vmesnika (API) je izvedljiva rešitev za RPA, (4) največja prednost RPA je njegova prilagodljivost in (5) RSO ima potencial, da v prihodnosti nadomesti BPMS. Zaključki: Preden bi se orkestracija lahko izplačala, je najprej potrebno v podjetju uvesti večje število programskih robotov. Na drugi strani pa sedanje rešitve sistemov za upravljanje poslovnih procesov (BPMS) ne ponujajo funk­cionalnosti za upravljanje človeške in programske robotske delovne sile. Pričakuje se, da se bo RPA razširil, brez ustrezne orkestracije pa učinkovitost ne bo mogla rasti. Ključne besede: orkestracija robotskih storitev, avtomatizacija robotskih procesov, pilotna izvedba, študija primera, človeški viri

Objavljeno

2019-08-01

Številka

Rubrike

Razprave