Prenova organizacij: model samo-organizirane procesne organizacije (SOPO)
Povzetek
Ozadje in namen: Samo-organizacija timov in poslovno procesna usmeritev sta predmet številnih ločenih raziskav, hkrati pa primanjkuje raziskav, ki bi oba pristopa združevala v okviru skupne raziskave. Namen naše raziskave je opredeliti raziskovalni model za novo vrsto storitvene organizacije - SOPO (samo organizirana procesna organizacija). Ta model, kot orodje za samoocenjevanje, postavlja nove temelje za določanje razvojne stopnje SOPO in lahko novim organizacijam ob nastajanju ali obstoječim organizacijam pri prenovi, pomaga organsko slediti SOPO razvojno smer. Metodologija: V treh IKT-storitvenih podjetjih v procesu prehoda v SOPO, smo izvedli raziskavo primera. Izvedli smo več poglobljenih, nestrukturiranih in strukturiranih intervjujev z zaposlenimi na treh različnih položajih v vsaki organizaciji. V teh okvirih podrobneje predstavljamo raziskano organizacijo z najbolj eksplicitnim primerom. Rezultati: Določili smo ključne elemente modela in ga v raziskavi primera preverjali. Ključni elementi so: samoorganizirane delovne skupine (SOWT) in poslovno procesna usmeritev (BPO). Tako SOWT kot BPO pozitivno vplivata na raven SOPO. Raven SOPO je pozitivno povezana tako z navdušenjem osebja za delo v samo-organiziranem okolju, kot tudi do zaznane kakovosti storitve (QS). Zaključek: SOPO model je lahko uporaben: (1) v obstoječih podjetjih kot načrt za implementacijo SOPO, (2) za ocenjevanje stopnje zrelosti podjetij, ki spreminjajo svojo organizacijsko strukturo, in (3) v podporo organizacijam SOPO pri strukturiranju sprememb v smeri zagotavljanja višje kakovosti storitev. Model SOPO je lahko smiselno izhodišče za nadaljnje raziskave. Potrebno je tudi nadaljnje preverjanje modela SOPO z uporabo kvantitativnih raziskav. Ključne besede: samoorganizacija, poslovno procesna usmeritev, kakovost storitev, SOPO, prenova organizacijPrenosi
Objavljeno
2019-05-01
Številka
Rubrike
Razprave