Ocena konkurenčnosti izdelkov: analiza primera

Avtorji

  • Nestor SHPAK Lviv Polytechnic National University, Bandery 12, Lviv, Ukraine
  • Nadiya SELIUCHENKO Lviv Polytechnic National University, Bandery 12, Lviv, Ukraine
  • Viktoriya KHARCHUK Lviv Polytechnic National University, Bandery 12, Lviv, Ukraine
  • Nataliya KOSAR Lviv Polytechnic National University, Bandery 12, Lviv, Ukraine
  • Włodzimierz SROKA WSB University, Faculty of Applied Sciences, Cieplaka 1c, 41-300 Dąbrowa Górnicza, Poland

Povzetek

Ozadje in namen: Obstoječi okviri zagotavljajo le površinski pristop k vrednotenju konkurenčnosti izdelkov, ki upo­števa povezavo med stopnjo konkurenčnosti izdelkov in kvantitativnimi ter kvalitativnimi dejavniki, ki imajo največji vpliv na to. Ker je namen tega članka izdelati model za ocenjevanje konkurenčnosti pakiranega sončničnega olja, ob upoštevanju tako kvantitativnih kot kvalitativnih dejavnikov, ki vplivajo na konkurenčnost. Razviti model smo upora­bili tudi za preučevanje najbolj zahtevnih ukrajinskih blagovnih znamk sončničnega olja, da bi ugotovili možnosti za povečanje konkurenčnosti. Zasnova / metodologija / pristop: Metodologija raziskave vključuje elemente teoretičnih, empiričnih, kvalitativnih in kvantitativnih analiz. Namen teoretične analize je osvetliti različno razumevanje »vrednotenja konkurenčnosti« ter pristopov in orodij za njegovo analizo. Empirična analiza se osredotoča na opazovanje uradnih statističnih podatkov o izvozu sončničnega olja in prihodnjih trendov. Kvalitativna analiza je sestavljena iz identifikacije, sistematizacije in opisa dejavnikov, ki vplivajo na konkurenčnost pakiranega sončničnega olja. Kvantitativna analiza pa temelji na uporabi orodja mehke logike za oceno vpliva kompleksnih in delnih dejavnikov na raven konkurenčnosti izdelkov. Rezultati: V prispevku je predstavljen poslovni primer ocenjevanja konkurenčnosti posamezne blagovne znamke sončničnega olja. Na podlagi uporabe orodja mehke logike smo analizirali vpliv kompleksnih in delnih dejavnikov na raven konkurenčnosti. Kot rezultat je bila predstavljena simulacija konkurenčne občutljivosti posamezne oljne blagovne znamke na relevantne kompleksne dejavnike, ki določajo njeno konkurenčnost. Ta poslovni primer lahko pomaga upravljavcem usmeriti svoja prizadevanja in sredstva v pravo smer, da bi povečali konkurenčnost izdelkov in pozicioniranje izdelkov na trgu. Zaključek: Rezultati teh raziskav bi bili koristni za strokovnjake pri ocenjevanju konkurenčnosti izdelkov, modeliranju prihodnjih ravni in razumevanju skritih možnosti za povečanje konkurenčnosti izdelkov. Ponujeni okvir bi se lahko uporabljal tudi za druge vrste izdelkov. Ključne besede: konkurenčnost izdelkov, splošni in delni dejavniki, mehka logika

Objavljeno

2019-05-01

Številka

Rubrike

Razprave