Vedenjski vidiki finančnega odločanja

Avtorji

  • Katarina VALASKOVA University of Zilina, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Univerzitna 1, 010 26 Zilina, Slovak Republic
  • Viera BARTOSOVA University of Zilina, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Univerzitna 1, 010 26 Zilina, Slovak Republic
  • Pavol KUBALA University of Zilina, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Univerzitna 1, 010 26 Zilina, Slovak Republic

Povzetek

Ozadje in namen: Vedenjske finance so relativno novo, a hitro razvijajoče se področje, ki ponuja razlago ekonomskega odločanja s kognitivno psihologijo, konvencionalno ekonomsko in finančno teorijo. Vedenjske finance iščejo vpliv psihologije na obnašanje finančnih strokovnjakov in posledične učinke na finančne trge. Namen prispevka je raziskati vedenjske vidike sprejemanja finančnih odločitev, saj pomagajo pojasniti, zakaj in kako so trgi lahko neučinkoviti. Zasnova / Metodologija / Pristop: Mehka logika je odlično orodje za delo z lingvističnimi spremenljivkami, ki se pogosto pojavljajo pri delu z vedenjskimi podatki. Zato analiziramo proces sprejemanja finančnih odločitev z vidika vedenjskih financ, da bi bolje razumeli proces odločanja vlagateljev, ki uporabljajo načela mehke logike za reševanje različnih finančnih problemov. Rezultati: Rezultati študije kažejo, da je mehka logika uporabna pri reševanju problemov finančnega upravljanja in finančnih odločitev. Poudariti je treba nujnost uporabe mehke logike za vodstvene in finančne odločitve. Raziskave na tem področju kažejo, da je v nekaterih primerih, kot v primeru vedenjskega financiranja, uporaba mehke logike veliko bolj primerna kot uporaba drugih metod (Peters, Aguiar in Sales). Zaključek: Novost v prispevku je razširiti uporabo mehkih množic na področju sprejemanja finančnih odločitev. Prispevek kaže, da kljub temu, da se mehka logika trenutno uporablja predvsem v tehničnih smereh, je uporabna tudi v finančnem upravljanju, zlasti v primerih, ko je treba upoštevati vpliv človeka in pojavljanje lingvističnih spremenljivk. Ključne besede: vedenjska ekonomija; vedenjske finance; mehka transformacija; mehki nizi

Objavljeno

2019-02-01

Številka

Rubrike

Razprave