Prakse, ki temeljijo na znanju, in inovacije v malih in srednje velikih podjetjih
Povzetek
Ozadje in namen: Nedavni pregledi literature o upravljanju s človeškimi viri (HRM) še naprej postavljajo upravljanje znanja in intelektualni kapital kot ključne dejavnike za konkurenčnost, produktivnost in organizacijsko uspešnost. Članek raziskuje povezavo med praksami na področju znanja, ki temeljijo na znanju, zmogljivosti upravljanja znanja, intelektualnega kapitala, inovacij v proizvodih in procesih v malih in srednje velikih podjetjih (MSP). Zasnova / metodologija / pristop: Podatki so bili zbrani pri 250 registriranih MSP v Jordaniji s pomočjo preproste tehnike naključnega vzorčenja. Modeliranje kovariančne strukturne enačbe je bilo uporabljeno pri preskušanju predlaganega raziskovalnega modela. Rezultati: Ugotovitve osvetljujejo pozitiven vpliv prakse na znanju managementa malih in srednjih podjetij, ki temelji na znanju, na sposobnosti upravljanja znanja, intelektualnega kapitala in inovacij v proizvodih in procesih MSP. MSP, ki upravlja z znanjem, lahko pozitivno vpliva na svoj intelektualni kapital ter inovacije proizvodov in postopkov. Intelektualni kapital se kaže tudi kot močan napovedovalec inovacij proizvodov in procesov v MSP. Ugotovili smo tudi serijski posredni učinek (mediacijo) sposobnosti upravljanja znanja in intelektualnega kapitala na odnos med prakso, ki temelji na znanju, HRM in MSP, ter inovativnost izdelkov in procesov. Zaključek: Praksa in inovativnost temelječa na znanju, sta bili deležni veliko pozornosti raziskovalcev, vendar je razumevanja procesa, s katerim znanje vodi do inovativnosti, nepopolno. Na podlagi teorije, ki temelji na znanju (KBV), je ta študija med prvimi poskusi, da se razkrije strukturni proces med praksami in inovacijami, ki temeljijo na znanju, in inovacijami prek zmogljivosti za upravljanje znanja in intelektualnega kapitala. Študija je teoretično ovrednotila okvir KBV v ne-zahodnem kontekstu in pokazala pomembnost na znanju temelječe prakse HRM za inovativnost MSP. Ugotovitve ne zagotavljajo le koristnih spoznanj za menedžerje in strokovnjake, ampak lahko služijo tudi kot gradnik za nadaljnje raziskave. Ključne besede: prakse kadrovanja; intelektualni kapital; inovacije izdelkov; inovacije procesov; znanjske zmogljivostiPrenosi
Objavljeno
2019-02-01
Številka
Rubrike
Razprave