Vpliv industrije 4.0 na izvozno tržno naravnanost, tržno diverzifikacijo in izvozno uspešnost
Povzetek
Ozadje in namen: Obstoječa literatura s področja koncepta industrije 4.0 ne vključuje bistvenih empiričnih preverjanj, če in kako implementacija industrije 4.0 vpliva na izvozno tržno naravnanost, tržno diverzifikacijo in izvozno uspešnost podjetij. Namen prispevka je oblikovati okvir, ki podjetjem, na osnovi poznavanja vpliva industrije 4.0 na izvozne aktivnosti podjetij, pomaga pri spodbujanju njihove izvozne uspešnosti. Metodologija: Analiza temelji na raziskavi 81 slovenskih izvoznih podjetij, ki so v večini dejavna v predelovalni industriji, z več kot 20-odstotnim deležem izvoza izdelkov oziroma storitev v celotnih prihodkih podjetja. Za obdelavo zbranih podatkov smo uporabili faktorsko analizo in večkratno regresijo. Rezultati: Dobljeni rezultati analize razkrivajo, da se podjetja, ki vlagajo v napredne tehnologije in uresničujejo digitalno preobrazbo, lažje soočajo z mednarodno konkurenco ter dosegajo boljše izvozne rezultate. Zaključek: Naša raziskava je pokazala pozitivno povezavo med implementacijo Industrije 4.0 in izvoznimi aktivnostmi podjetij ter potrdila, da izvajanje Industrije 4.0 vodi k številnim spremembam v miselnosti in delovanju slovenskih podjetij ter se dejavno odraža tudi na njihovih izvoznih rezultatih. Ugotovitve raziskave lahko vodstvenim zaposlenim pomagajo pri optimalnem načrtovanju in upravljanju izvoznega trženja in poslovnih dejavnosti. Pričujoča raziskava je dobra osnova za nadaljnje poglobljeno preučevanje odnosa med industrijo 4.0 in izvoznim poslovnim aktivnostim podjetij. Ključne besede: Industrija 4.0, Izvozna tržna naravnanost, Tržna diverzifikacija, Izvozna uspešnostPrenosi
Objavljeno
2020-08-01
Številka
Rubrike
Razprave