Vpliv industrije 4.0 na izvozno tržno naravnanost, tržno diverzifikacijo in izvozno uspešnost

Avtorji

  • Alenka NAGLIČ University of Maribor, Faculty of Economics and Business, Razlagova 14, SI-2000 Maribor, Slovenia
  • Polona TOMINC University of Maribor, Faculty of Economics and Business, Razlagova 14, SI-2000 Maribor, Slovenia
  • Klavdij LOGOŽAR University of Maribor, Faculty of Economics and Business, Razlagova 14, SI-2000 Maribor, Slovenia

Povzetek

Ozadje in namen: Obstoječa literatura s področja koncepta industrije 4.0 ne vključuje bistvenih empiričnih prever­janj, če in kako implementacija industrije 4.0 vpliva na izvozno tržno naravnanost, tržno diverzifikacijo in izvozno uspešnost podjetij. Namen prispevka je oblikovati okvir, ki podjetjem, na osnovi poznavanja vpliva industrije 4.0 na izvozne aktivnosti podjetij, pomaga pri spodbujanju njihove izvozne uspešnosti. Metodologija: Analiza temelji na raziskavi 81 slovenskih izvoznih podjetij, ki so v večini dejavna v predelovalni in­dustriji, z več kot 20-odstotnim deležem izvoza izdelkov oziroma storitev v celotnih prihodkih podjetja. Za obdelavo zbranih podatkov smo uporabili faktorsko analizo in večkratno regresijo. Rezultati: Dobljeni rezultati analize razkrivajo, da se podjetja, ki vlagajo v napredne tehnologije in uresničujejo digi­talno preobrazbo, lažje soočajo z mednarodno konkurenco ter dosegajo boljše izvozne rezultate. Zaključek: Naša raziskava je pokazala pozitivno povezavo med implementacijo Industrije 4.0 in izvoznimi aktiv­nostmi podjetij ter potrdila, da izvajanje Industrije 4.0 vodi k številnim spremembam v miselnosti in delovanju slo­venskih podjetij ter se dejavno odraža tudi na njihovih izvoznih rezultatih. Ugotovitve raziskave lahko vodstvenim zaposlenim pomagajo pri optimalnem načrtovanju in upravljanju izvoznega trženja in poslovnih dejavnosti. Pričujoča raziskava je dobra osnova za nadaljnje poglobljeno preučevanje odnosa med industrijo 4.0 in izvoznim poslovnim aktivnostim podjetij. Ključne besede: Industrija 4.0, Izvozna tržna naravnanost, Tržna diverzifikacija, Izvozna uspešnost

Objavljeno

2020-08-01

Številka

Rubrike

Razprave