Sestava in pomen kazalnikov družbene odgovornosti podjetij - od rezultatov do bistva

Avtorji

  • Dana BERNARDOVÁ Moravian Business College Olomouc, Department of Social Science and Law, tř. Kosmonautů 1288/1, 779 00 Olomouc, Czech Republic
  • Klára KAŠPAROVÁ Masaryk University, Faculty of Economics and Administration - Department of Corporate Economy, Lipová 507/41a, 602 00 Brno, Czech Republic
  • Martin FINK Moravian Business College Olomouc, Department of Social Science and Law, tř. Kosmonautů 1288/1, 779 00 Olomouc, Czech Republic
  • Kateřina IVANOVÁ Moravian Business College Olomouc, Department of Social Science and Law, tř. Kosmonautů 1288/1, 779 00 Olomouc, Czech Republic
  • Tetiana ARKHANGELSKA Moravian Business College Olomouc, Department of Social Science and Law, tř. Kosmonautů 1288/1, 779 00 Olomouc, Czech Republic

Povzetek

Ozadje in namen: Redno poročanje o družbeni odgovornosti podjetij naj bi podjetjem olajšalo prepoznavanje traj­nostnih tveganj in vodilo do večjega zaupanja vlagateljev in potrošnikov. Namen prispevka je ugotoviti, kako so sestavljeni indeksi, ki se uporabljajo za ocenjevanje družbeno odgovornega ravnanja podjetij. Zasnova / metodologija / pristop: Pregled obsega je metoda, uporabljena v tej študiji. Vprašanje za določanje obsega je: Kaj vemo o oblikovanju indeksov, ki ocenjujejo družbeno odgovorno vedenje organizacij iz obstoječih strokovnih in znanstvenih virov? Rezultati: Analiza 20 člankov je pokazala, da glede metode določitve uteži in konstrukcije indeksa ni soglasja v lite­raturi. Obstajajo 4 pristopi k oblikovanju indeksa. Prvi uporablja odstotek izpolnjevanja določenih meril ali povprečje vrednosti določenih dimenzij indeksa. V drugem pa so uporabljene večkriterijske metode odločanja (najpogosteje analitična hierarhična metoda). Tretji uporablja nekonvencionalne lingvistične modele in mehko logiko, četrti pa te­melji na faktorski analizi ali metodi glavnih komponent. Zaključek: Glavna značilnost indeksov družbene odgovornosti je njihova metodološka raznolikost. To oteži razu­mevanje rezultatov analiz družbene odgovornosti podjetij in v bistvu onemogoča rangiranje po uspešnosti glede družbene odgovornosti, še zlasti za mala in srednje velika podjetja. Ključne besede: Družbena odgovornost podjetij, Indeks, Pregled obsega, Indeks družbene odgovornosti podjetij

Biografija avtorja

Tetiana ARKHANGELSKA, Moravian Business College Olomouc, Department of Social Science and Law, tř. Kosmonautů 1288/1, 779 00 Olomouc, Czech Republic

 

 

Objavljeno

2020-08-01

Številka

Rubrike

Razprave