Spodbujanje inovativnega vedenja uslužbencev, ki delajo neposredno s strankami: vloga prijateljstva in izmenjave znanja na delovnem mestu

Avtorji

  • Irfan HELMY Putra Bangsa Economics College, Department of Management, Kebumen, Indonesia
  • Wiwiek Rabiatul ADAWIYAH Jenderal Soedirman University, Faculty of Economics and Business, Purwokerto, Indonesia,
  • Harini Abrilia SETYAWATI Putra Bangsa Economics College, Department of Management, Kebumen, Indonesia

Povzetek

Ozadje in namen: Gostinstvo zahteva takšno delovno okolje in socialne dejavnosti, da spodbujajo inovativ­no vedenje zaposlenih, ki delajo neposredno s strankami (Front Line Employees - FLE). Namen te študije je na osnovi teorije socialnega kapitala preučiti vpliv prijateljstva na delovnem mestu na spodbujanje inovativne­ga vedenja zaposlenih FLE. Študija preučuje tudi posredovalno vlogo procesa izmenjave znanja (zbiranje in dajanje znanja) na povezavi med prijateljstvom na delovnem mestu in inovativnim vedenjem zaposlenih (FLE). Metodologija: Za zbiranje podatkov smo uporabili metodo vzorčenja in anketirali 163 zaposlenih v ho­telih s tremi in štirimi zvezdicami v mestu Yogyakarta v Indoneziji. Za statistično obdelavo zbranih po­datkov smo uporabili programsko opremo za modeliranje strukturnih enačb (PLS-SEM) Smart-PLS v3.0. Rezultati: Prijateljstvo na delovnem mestu pomembno vpliva na inovativno vedenje zaposlenih, ki delajo ne­posredno s strankami (FLE). Poleg tega je raziskava empirično ugotovila, da prijateljstvo na delovnem mes­tu neposredno in posredno, preko zbiranja znanja, vpliva na inovativno vedenje zaposlenih. Zanimivo je, da da­rovanje znanja nepomembno vpliva na inovativno vedenje zaposlenih, ki delajo neposredno s strankami (FLE). Zaključek: Sklepamo, da bi prijateljstvo na delovnem mestu lahko ustvarilo ugodno delovno okolje, ki bi spodbudilo inovativno vedenje zaposlenih prek postopka izmenjave znanja. S tem raziskava prispeva k poznavanju vpliva prija­teljstva na delovnem mestu in izmenjave znanja na inovativno vedenje zaposlenih. Študija predlaga tudi kadrovsko prakso glede negovanja prijateljstva na delovnem mestu, ki spodbuja inovativno delovno vedenje zaposlenih. Ključne besede: Inovativno vedenje storitev FLE, Prijateljstvo na delovnem mestu, Zbiranje znanja, Dajanje znanja.

Objavljeno

2020-08-01

Številka

Rubrike

Razprave