Spodbujanje inovativnega vedenja uslužbencev, ki delajo neposredno s strankami: vloga prijateljstva in izmenjave znanja na delovnem mestu
Povzetek
Ozadje in namen: Gostinstvo zahteva takšno delovno okolje in socialne dejavnosti, da spodbujajo inovativno vedenje zaposlenih, ki delajo neposredno s strankami (Front Line Employees - FLE). Namen te študije je na osnovi teorije socialnega kapitala preučiti vpliv prijateljstva na delovnem mestu na spodbujanje inovativnega vedenja zaposlenih FLE. Študija preučuje tudi posredovalno vlogo procesa izmenjave znanja (zbiranje in dajanje znanja) na povezavi med prijateljstvom na delovnem mestu in inovativnim vedenjem zaposlenih (FLE). Metodologija: Za zbiranje podatkov smo uporabili metodo vzorčenja in anketirali 163 zaposlenih v hotelih s tremi in štirimi zvezdicami v mestu Yogyakarta v Indoneziji. Za statistično obdelavo zbranih podatkov smo uporabili programsko opremo za modeliranje strukturnih enačb (PLS-SEM) Smart-PLS v3.0. Rezultati: Prijateljstvo na delovnem mestu pomembno vpliva na inovativno vedenje zaposlenih, ki delajo neposredno s strankami (FLE). Poleg tega je raziskava empirično ugotovila, da prijateljstvo na delovnem mestu neposredno in posredno, preko zbiranja znanja, vpliva na inovativno vedenje zaposlenih. Zanimivo je, da darovanje znanja nepomembno vpliva na inovativno vedenje zaposlenih, ki delajo neposredno s strankami (FLE). Zaključek: Sklepamo, da bi prijateljstvo na delovnem mestu lahko ustvarilo ugodno delovno okolje, ki bi spodbudilo inovativno vedenje zaposlenih prek postopka izmenjave znanja. S tem raziskava prispeva k poznavanju vpliva prijateljstva na delovnem mestu in izmenjave znanja na inovativno vedenje zaposlenih. Študija predlaga tudi kadrovsko prakso glede negovanja prijateljstva na delovnem mestu, ki spodbuja inovativno delovno vedenje zaposlenih. Ključne besede: Inovativno vedenje storitev FLE, Prijateljstvo na delovnem mestu, Zbiranje znanja, Dajanje znanja.Prenosi
Objavljeno
2020-08-01
Številka
Rubrike
Razprave