Razvoj korporativne trajnosti v podjetjih z uporabo izbranih praks in orodij
Povzetek
Ozadje in namen: V članku so opredeljene prakse in orodja za podporo konceptu trajnostnosti podjetij, ki lahko privedejo do večje konkurenčnosti poslovanja v dinamično razvijajočem se poslovnem svetu. Namen prispevka je zagotoviti vpogled v prakse in orodja korporativne trajnosti podjetij, kakršna uporabljajo slovaška industrijska podjetja, in identificirati ovire za njihovo uporabo. Cilj je tudi ugotoviti dejavnike, ki vplivajo na uporabo orodij, kot so lastništvo podjetja, percepcija pomena koncepta trajnosti in vizija podjetja. Zasnova / Metodologija / Pristop: Za pridobitev potrebnih podatkov je bil uporabljen spletni vprašalnik. Vzorec podjetij je bil izbran na podlagi velikosti podjetja in panoge (n = 336). Uporabljene so bile naslednje statistične metode: 1) enosmerna ANOVA, 2) Kruskal-Wallisov test in 3) Wilcoxonov testni seštevek. Rezultati: Raziskava je razkrila nekaj ključnih spoznanj: 1) podjetja v tuji lasti več uporabljajo trajnostne prakse in orodja; 2) še vedno precej podjetij ne pripisuje pomena trajnosti; 3) ovire obstajajo zlasti v obliki pomanjkanja finančnih sredstev; 4) eden ključnih dejavnikov trajnosti je vizija podjetja. Zaključek: V članku smo analizirali dokaj obsežen seznam praks in orodij, primernih za podjetja na Slovaškem. Prizadevali smo si, da bi ugotovili, kako podjetja prispevajo k trajnostnemu razvoju. Ugotovljeno je bilo tudi, da pripisujejo pomembnost viziji podjetja kot glavni pobudi uporabe orodij. Ključne besede: korporativna trajnost, prakse, orodja, ovire, vizija podjetjaPrenosi
Objavljeno
2020-05-01
Številka
Rubrike
Razprave