Odnos med ravnovesjem poklicnega in zasebnega življenja, zadovoljstvom z delom, zadovoljstvom z življenjem in zavzetostjo pri delu visokošolskih učiteljev
Povzetek
Ozadje in namen prispevka: Naša raziskava preučuje vpliv ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem na delovno zavzetost, tako neposredni vpliv kot tudi prek zadovoljstvo pri delu in življenju. Glavni cilj naše raziskave je empirično preizkusiti povezave med ravnotežjem poklicnega in zasebnega življenja, zadovoljstvom z delom, zadovoljstvom z življenjem in delovno zavzetostjo med visokošolskimi učitelji iz Avstrije, Hrvaške, Češke, Nemčije, Srbije in Slovenije.
Metode: Z validiranimi vprašalniki smo zbrali podatke o ravnovesju med poklicnim in zasebnim življenjem, zadovoljstvom z delom, zadovoljstvom z življenjem in njihovo delovno zavzetost. Kvantitativni podatki za našo analizo so bili zbrani z anketo med 164 spletnimi udeleženci. Na podlagi obsežnega pregleda literature smo oblikovali pet hipotez, ki smo jih preizkusili v enem strukturnem modelu z uporabo modeliranja strukturnih enačb (SEM).
Rezultati: Naše ugotovitve kažejo, da povečanje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem pozitivno vpliva na zadovoljstvo z življenjem in zadovoljstvo z delom ter da zadovoljstvo z življenjem vodi v povečanje delovne zavzetosti.
Zaključek: Poznavanje pomembnega vpliva ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem, skupaj z razumevanjem odnosov med raziskanimi konstrukti, to so ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, zadovoljstvo z življenjem, zadovoljstvo pri delu in zavzetost pri delu, lahko okrepi delovno zavzetost visokošolskih učiteljev s spoštovanjem zaposlenih kot akterjev v različnih vlogah in v ta namen podpira ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem v obliki družinam prijaznih politik in praks ter s tem prispeva na področju vedenja zaposlenih in izboljšuje produktivnost visokošolskih učiteljev.
Ključne besede: Ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem, Zadovoljstvo pri delu, Zadovoljstvo z življenjem, Zavzetost pri delu, SEM