Vpliv interne izmenjave znanja na inovativnost oddelka prodaje in komercializacijo izdelkov

Avtorji

  • Erik RUŽIĆ Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Economics and Tourism “Dr. Mijo Mirković”, Pula
  • Dragan BENAZIĆ Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Economics and Tourism “Dr. Mijo Mirković”, Pula

Povzetek

Ozadje in namen: Inovativnost in trženje novih izdelkov sta za podjetja zelo pomembni. Zato je dobro razumevanje vpliva vseh potencialno vplivnih dejavnikov uspeha ključnega pomena. Namen prispevka je raziskati vpliv notranje izmenjave znanja na prodajo novih izdelkov in prodajno inovativnost ter vpliv opolnomočenja na notranjo izmenjavo znanja in posredno na prodajo novih izdelkov in prodajno inovativnost.
Oblikovanje / metodologija / pristop: Raziskava je zajela 101 prodajalca, ki so delali pri enem od 1000 podjetij z najboljšo dodano vrednostjo na Hrvaškem. Vprašalnik je bil razvit in prilagojen s štirimi lestvicami za oceno notranje izmenjave znanja, prodaje novih izdelkov, prodajne inovativnosti in opolnomočenja. Podatki so bili analizirani z upo­rabo metode PLS-SEM za preučevanje povezav med konstrukti.
Rezultati: Notranja izmenjava znanja pozitivno vpliva na inovativnost oddelka za prodajo in prodajo novih izdelkov, opolnomočenje pa je pozitivno povezano z notranjo izmenjavo znanja in posredno z inovativnostjo oddelka za pro­dajo in prodajo novih izdelkov.
Zaključek: Menedžerji bi morali podpirati različne dejavnosti, da bi okrepili opolnomočenje in notranjo izmenjavo znanja, da bi vplivali na uspešnost podjetij pri komercializaciji novega izdelka in inovativnosti oddelka prodaje. Pri­hodnje raziskave bi lahko vključevale moderatorske spremenljivke med konstruktom opolnomočenja in konstruktom notranje izmenjave znanja ter poglobile vpogled v vrsto izmenjanih informacij, dinamiko izmenjave in ovire v procesu ter druge dejavnike, ki pozitivno vplivajo na izmenjavo znanja.
Ključne besede: Prodaja novih izdelkov, Inovativnost prodajnega oddelka, Notranja izmenjava znanja, Opolnomo­čenje, Prodajalci

Objavljeno

2021-06-21

Številka

Rubrike

Razprave