Tehnike kriznega menedžmenta v turističnih MSP-jih med pandemijo Covid-19
Povzetek
Ozadje in namen: Raziskava preučuje tehnike kriznega menedžmenta v mikro, malih in srednje velikih podjetjih (MSP) v turizmu v času pandemije korona virusa (COVID-19). Namen pričujoče raziskave je preučiti, kako so se turistična podjetja odzvala na krizo, ki jo je povzročila pandemija COVID-19. Cilj raziskave je ugotoviti, katere operativne tehnike kriznega menedžmenta so implementirale različne vrste turističnih MSP-jev, da bi zmanjšale vpliv globalne krize. Zasnova / metodologija / pristop: Študija se osredotoča na naslednje vrste turističnih MSP-jev: nastanitveni obrati, prehrambni obrati (F&B) ter turistične agencije (TA). S strani menedžerjev turističnih MSP-jev je bilo pridobljenih 574 veljavnih spletnih vprašalnikov. Strukturirani vprašalnik je zajemal 27 spremenljivk (tehnik) kriznega menedžmenta, ki vsebinsko spadajo v štiri dimenzije (področja) kriznega menedžmenta – delovno silo, nadzor stroškov, organizacijsko podporo in trženjske prakse. Za preučevanje odziva MSP-jev na krizo so bile uporabljene sledeče statistične metode – eksplorativna faktorska analiza ter Kruskal Wallisov H in Mann-Whitneyev U test. Rezultati: R ezultati p ričajo o t em, d a s e M SP-ji p rimarno o sredotočajo n a n aslednje d imenzije k riznega m enedžmenta (glede na pomen) – delovno silo, nadzor stroškov, organizacijsko podporo ter trženjske prakse. Rezultati kažejo, da obstajajo statistično značilne razlike v uporabi različnih tehnik kriznega menedžmenta med različnimi vrstami turističnih MSP-jev. Zaključek: Uporaba izbranih tehnik kriznega menedžmenta omogoča mednarodno primerjalno analizo ter olajša izbor tehnik kriznega menedžmenta v turističnih MSP-jih. Zaključek raziskave vsebuje predloge za izvedbo prihodnjih raziskav in koristne informacije za raziskovalce, menedžerje ter snovalce razvojnih politik v turizmu. Ključne besede: COVID-19; Krizni menedžment; Slovenija; MSP; TurizemPrenosi
Objavljeno
2020-11-01
Številka
Rubrike
Razprave