Razmerje med podjetniško radovednostjo in podjetniško samoučinkovitostjo: empirična preverba večih držav

Avtorji

  • Mitja Jeraj
  • Miha Marič University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences

Povzetek

Poglavitni namen tega članka je predstaviti empirično analizo razmerja med podjtniško radovednostjo in podjetniško samoučinkovitostjo. Podroben pregled literature širokega področja podjetništva, ozkega področja podjetniške psihologije in organizacijskih ved razkriva po eni strani različne povezave med determinantami, ki vplivajo na podjetnike in po drugi strani najnovejše znanstveno-raziskovalne trende. Čeprav je pomen radovednosti v motiviranju in učenju dobil izjemno akademsko podporo, kakor tudi podjetniška samoučinkovitost kot eden izmed najbolj proučevanih osebnostnih atributov med podjetniki, pa vsaj po našem vedenju ne obstaja nobena študija, ki bi proučevala povezavo podjetniške radovednosti v odnosu na podjetniško samoučinkovitost. Spletna anketa večih držav je bila opravljena v Sloveniji in Združenih državah Amerike med podjetniki in rezultati modeliranja strukturnih enačb pokažejo, da sta podjetniška radovednost in podjetniška samoučinkovitost povezani. Podjetniška radovednost ima pozitiven vpliv na podjetniško samoučinkovitost pri izvajanju podjetniških nalog. Ugotovitve te raziskave imajo tako teoretične kot praktične implikacije.

Objavljeno

2013-12-10

Številka

Rubrike

Razprave