Karierni načrt kot gradnik osebne odličnosti
Povzetek
Ozko področje raziskave je zgraditi model model gradnje osebne odličnosti s pomočjo kariernega načrta, ki je kvantitativno in kvalitativno empirično preverjen. Namen raziskave je določiti faktorje, ki vplivajo na občutek osebne odličnosti udeležencev izobraževanja in izdelave kariernega načrta v primerjavi s tistimi, ki se niso karierno izobraževali. Pri kvalitativni analizi je osnovno izkustveno gradivo zbrano med izobraževalnim procesom v 20 esejih in oblikovan paradigmatski model s končno teorijo, na podlagi katere smo izdelali vprašalnik. Kvantitativna raziskava je izvedena s 547 udeleženci in neudeleženci izobraževanja. S statistično analizo podatkov smo z bivariantno analizo testirali linearno povezanost posameznih parov spremenljivk. Pri preverjanju razlik med obema skupinama smo uporabili t-test za neodvisne vzorce. S faktorsko analizo smo ugotavljali, ali se zveze med opazovanimi spremenljivkami lahko pojasnijo z manjšim številom posredno opazovanih spremenljivk ali kazalnikov. Končni model vsebuje tri elemente: (1) odnos do kariere, (2) samopodobo in (3) zaznavanje osebne odličnosti. Vodstvo lahko takoj uporabi rezultate te raziskave pri odločanju. Povečana uspešnost vsake posamezne organizacije je v korist celotne družbe. Raziskava predstavlja izvirni prispevek in daje nova spoznanja, temelječa na paradigmi razumevanja kariere in pomenu njenega načrtovanja, kot motiva odličnosti.Prenosi
Objavljeno
2013-12-10
Številka
Rubrike
Razprave