Družbena odgovornost podjetij in ustvarjalna uspešnost: vpliv zadovoljstva pri delu in organizacijskega državljanskega vedenja
DOI:
https://doi.org/10.2478/orga-2023-0003Povzetek
Namen: V študiji nameravamo preučiti, kako lahko dojemanje družbene odgovornosti podjetij (CSR) poveča ustvarjalno uspešnost zaposlenih v organizaciji, tako neposredno kot posredno prek zadovoljstva pri delu in organizacijskega državljanskega vedenja. To bo organizacijam omogočilo, da razmislijo o različnih dejavnikih, ki vplivajo na ustvarjalno uspešnost, in o tem, kako je mogoče te vplive na koristen način uporabiti v organizacijah.
Metode: Podatki za to študijo so bili zbrani z anketo med tremi telekomunikacijskimi podjetji. Pridobili smo 344 veljavnih odgovorov sodelavcev. Analizo podatkov in testiranje hipotez smo izvedli z modeliranjem strukturnih enačb (SEM).
Rezultati: Ugotovitve naše študije so pokazale neposredno pozitivno pomembno povezavo med zaznavanjem družbene odgovornosti zaposlenih in ustvarjalno uspešnostjo. Pokazala se je tudi pozitivna korelacija med zaznavanjem družbene odgovornosti zaposlenih ter zunanjim in notranjim zadovoljstvom pri delu, in posredne učinke zadovoljstva pri delu in organizacijskega državljanskega vedenja. Poleg tega je bila ugotovljena pozitivna korelacija med zadovoljstvom pri delu in organizacijskim državljanskim vedenjem. Tudi med organizacijskim državljanskim vedenjem in ustvarjalna uspešnost se je pokazala pozitivna korelacija.
Zaključek: Organizacije naj upoštevajo vpliv dojemanja družbene odgovornosti zaposlenih na ustvarjalno uspešnost, posredno prek zunanjega in notranjega zadovoljstva pri delu in vedenja organizacijskega državljanstva, da bi dosegle višje ravni ustvarjalne uspešnosti v svojih organizacijah.
Ključne besede: Zaznavanje družbene odgovornosti zaposlenih, Zadovoljstvo pri delu, Ustvarjalna uspešnost, Družbena odgovornost podjetij, Ustvarjalnost, Organizacijsko državljansko vedenje