Medgeneracijske razlike in prenos znanja med slovenskimi inženirji
DOI:
https://doi.org/10.2478/orga-2023-0005Povzetek
Ozadje in namen: Namen raziskave je bil proučiti vpliv medgeneracijskih razlik na izmenjavo znanja med inženirji v velikih slovenskih izdelovalnih gospodarskih družbah.
Metoda: V delfski tehniki strokovnjaki odgovorijo na odprta vprašanja. Proces se zaključi v doseženem konsenzu tretjega kroga. Nastali vprašalnik se razdeli med inženirje vseh starostnih skupin, delujočih v velikih izdelovalnih organizacijah.
Rezultati: Strokovnjaki navedejo, da so medgeneracijske razlike vidne na delovnem mestu in se najbolj odražajo v računalniški pismenosti ter uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Uspešnost generacije in raznolikost prinese pospešen osebnostni razvoj ter napredek organizaciji, izmenjava znanja steče, če je poskrbljeno za zaposlene, zgledno vodenje in vzpostavljeno organizacijsko kulturo. Obstaja statistična značilnost medgeneracijskih razlik na izmenjavo znanja med inženirji v velikih izdelovalnih organizacijah (p <0,001).
Zaključek: Izsledki raziskave menedžmentu pokažejo, da je poznavanje medgeneracijskih razlik in skrb za človeške zmožnosti del doprinosa k uspešnosti organizacije. Raziskava je omejena na inženirje, ki posedujejo inženirsko znanje in delujejo v izdelovalnih organizacijah v slovenskem prostoru. Predlagamo raziskovanje organizacij v geografsko širšem prostoru
Ključne besede: Znanje, Izmenjava znanja, Generacije, Medgeneracijske razlike, Organizacija, Inženirji, Izdelovalne organizacije