Sledenje modi v managementu na osnovi izbranih indeksov: deskriptivna statistična študija

Avtorji

  • Hasan TUTAR Bolu Abant Izzet Baysal University, Public Relations Department, 14030 – Bolu, Turkey
  • Teymur SARKHANOV Azerbaijan State Economic University (UNEC), Department of Economics and Business, Istiqlaliyyat str.6, AZ1001, Baku, Azerbaijan

DOI:

https://doi.org/10.2478/orga-2022-0013

Povzetek

Ozadje/namen: Čeprav se o načinih vodenja in managementa razpravlja že skoraj 30 let, je moralo preteči nekaj časa, preden so razprave lahko temeljile na dejanskih podatkih. Cilj te raziskave je predvsem izslediti pristope vodenju in managementu v nekaterih izbranih mednarodnih indeksih v zadnjem skoraj pol stoletja. Osnovno raziskovalno vprašanje študije je, kako se je razvijal zgodovinski tok mode v managementu.
Metode: V študiji je bila uporabljena deskriptivna statistična metoda - zaradi njene ustreznosti bistvu subjekta, namenu raziskave in odgovoru na raziskovalno vprašanje. Raziskavo smo izvedli na podlagi podatkov, zbranih o trendih upravljanja s analiziranjem podatkovnih baz Web of Science in Scopus za obdobje 1975-2020.
Rezultati: Moda vodenja in managementa sledi ciklu: hitro sprejemaneje, izvajanje, razočaranje in opustitev. Rezultati raziskav kažejo, da pomanjkanje znanja in zavedanja o modi vodenja predstavlja veliko izgubo časa in intelektualnegakapitala. Ta ugotovitev je ključna predvsem za mlade raziskovalce in menedžerje nove generacije.
Zaključek: Medtem ko se novi pristopi, ki imajo oprijemljive protipostavke in jih je mogoče utemeljiti, nadaljujejo, pristopi, ki nimajo konkretnih protipostavk, izginjajo, kar povzroča izgubo časa in duševnega napora.

Ključne besede: Trendi menedžmenta, Moda menedžmenta, Modne muhe menedžmenta, Novi menedžment, Razmišljanje menedžmenta

Objavljeno

2022-08-23

Številka

Rubrike

Razprave