Od digitalnega razkoraka do tehnostresa med pandemijo COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.2478/orga-2022-0007Povzetek
Ozadje in namen: Članek proučuje na izzive, s katerimi se soočajo starejši odrasli zaposleni med krizo COVID-19, z namenom, da bi identificirali strategije za zmanjšanje digitalnega razkoraka in tehnostresa, s čimer bi podprli vključevanje starejših na trg dela. Starejši odrasli so še posebej ogroženi zaradi socialne izključenosti, povezane z internetom, zlasti med pandemijo COVID-19. Glavno raziskovalno vprašanje našega pregleda je: Kakšne strategije lahko zmanjšajo digitalni razkorak in tehnostres zaposlenih starejših odraslih ter prispevajo k njihovi vključitvi in ostajanju na trgu dela med pandemijo COVID-19?
Metodologija: Ta pregled za analizo uporablja okvir Arksey-a in O’Malley-a. Ogrodje šestih stopenj vključuje: opredelitev raziskovalnih vprašanj, opredelitev ustreznih študij, izbiro študije, načrtovanje podatkov, povzemanje in poročanje rezultatov ter interpretacijo rezultatov. Pregled je bil izveden z uporabo petih elektronskih baz podatkov – CINAHL s celotnim besedilom, EBSCO, Medline, SocIndex, Web of Science – in z dodatnim ročnim iskanjem, na Google Scholar. Iskanje je bilo omejeno na študije, objavljene od januarja 2020 do marca 2021. Po uporabi meril za vključitev in izključitev je bilo v analizo vključenih 10 člankov.
Rezultati: Raziskava kaže, da so najpomembnejše strategije: 1) izobraževalni tečaji IKT; 2) socialni dialog; 3) gradnja vključujočih delovnih mest; 4) izvajanje uspešnih politik „staranja v javnosti“. Naši rezultati so koristni za posameznike, organizacije, industrije in družbo, saj kažejo, kako je mogoče konkretne strategije izvajati na več ravneh.
Zaključek: Študija je pokazala, da je ena najučinkovitejših strategij za zmanjšanje digitalnega razkoraka, s katerim se soočajo starejši odrasli zaposleni med krizo COVID-19 in tehnostresom, socialni dialog med delodajalci in zaposlenimi, ki je lahko vir inovativnih in kreativnih rešitev (npr. partnerski programi ali prilagojena podpora). Socialni dialog bi moral vključevati aktivno sodelovanje s starejšimi odraslimi zaposlenimi – spraševanje, kaj potrebujejo in želijo, da bi lahko z usposabljanjem podprli pridobivanje in razvoj spretnosti.
Ključne besede: COVID-19, Digitalni razkorak, Starejši odrasli, Zaposleni, Tehnostres