Razvoj managerskih kompetenc v akademskih podjetniških inkubatorjih na Poljskem
Povzetek
Ozadje in namen: Sodelovanje bodočih podjetnikov v akademskih podjetniških inkubatorjih (AIE) na Poljskem je eden od inovativnih načinov z razvoj njihovih managerskih kompetenc. Cilj članka je analizirati in oceniti aktivnosti AIE kot okolja znotraj katerega se oblikujejo omenjene kompetence, in izdelati priporočila v zvezi z izboljšanje v delovanju AIE v smislu razvijanja managerskih spretnosti bodočih podjetnikov.
Zasnova/metodologija/pristop: Študija je empirična, kvalitativna preliminarna raziskava, podprta s kvantitativnimi podatki. Avtorica se osredotoča na štiri pomembne vidike:– motive raziskovalcev in študentov, ki so zainteresirani za podporo s strani AIE– kvaliteto podpore, ki jo udeležencem nudijo AIE in intenzivnost te podpore– možnosti širitve podpore udeležencem AIE– managerske in podjetniške kompetence, ki jih želijo pridobiti udeleženci, ko začenjajo s svojo poslovno dejavnostjo.
Rezultati: Udeleženci se usmerjajo predvsem na vzpostavljanje svoje poslovne dejavnosti in jih v veliko manjši meri zanima vzporeden razvoj lastnih managerskih kompetenc. Pokazalo se je, da udeleženci različno intenzivno uporabljajo posamezne oblike podpore, nekatere od njih uporabljajo zelo malo. Kljub temu pa zaznavajo, da AIS prispevajo k njihovemurazvoju in krepitvi specifičnih podjetniških in managerskih kompetenc. Pri tem ne gre za dinamično rast, vendar se rezultat odraža kot večja motivacija, da začnejo s svojo poslovno dejavnostjo, ko zapustijo inkubator.Zaključki: Priporočamo, da se bodoče podjetnike bolj motivira da uporabljajo ponujene oblike podpore pri razvoju njihovih managerskih kompetenc. Potrebna je kompleksna priprava bodočih podjetnikov, da neodvisno vodijo svojo poslovno dejavnost po tem, ko zapustijo inkubator.