Prenos znanja v intra-organizacijskih omrežjih: študija primera

Avtorji

  • Włodzimierz Sroka Department of Management, Academy of Business in Dąbrowa Górnicza
  • Joanna Cygler Warsaw School of Economics, Institute of Management
  • Bożena Gajdzik Department of Materials Science & Metallurgy, The Silesian University of Technology in Gliwice

Povzetek

Ozadje: V današnjem poslovnem okolju lahko podjetja vzdržujejo konkurenčen položaj le, če stalno generirajo znanje, razširjajo znanje znotraj organizacije in ga pretvarjajo v nove kompetence. Zmožnost prenosa znanja je eden od ključnih dejavnikov za izboljšanje konkurenčnega položaja podjetja. To velja še posebej v primeru sodelovanja med omrežji, saj le-ta predstavljajo odlično možnost, da se partnerji učijo eden od drugega.Cilji: Cilj tega članka je analizirati proces prenosa znanja v intra-organizacijskih omrežjih.

Metode: Zaradi specifičnosti raziskovanega subjekta smo uporabili metodo študije primera. Da bi lahko izvedli poglobljeno analizo smo izbrali skupino različnih kriterijev pri čemer smo se opirali na teorijo, za katero verjamemo, da je pomembna za učinkovito upravljanje znanja v omrežjih, in te kriterije uporabili pri analizi situacije v skupini ArcelorMital.

Rezultati: Naša analiza je pokazala, da ArcelorMital skupina ustreza skoraj vsem kriterijem učinkovitega managementa znanja v intra-organizacijskih omrežjih. Nekatere izjeme so vsaj v določeni meri posledica zgodovinskih okoliščin, na primer procesa rasti, ki izhaja iz prevzemov, predvsem prevzemov podjetij na različnih stopnjah organizacijskega razvojain različne organizacijske kulture.

Zaključek: Na osnovi teoretičnih izhodišč je podana podrobna analiza komponent managementa znanja v obravnavani korporaciji. Na osnovi naše študije je mogoče oblikovati hipoteze in jih preveriti na večji skupini podjetij z različnih sektorjev gospodarstva. Poglavitna omejitev naše študije je predvsem v samem pristopu.

Objavljeno

2014-02-14

Številka

Rubrike

Razprave