Soodvisnost delovne zavzetosti zaposlenih v zdravstveni negi, kakovosti odnosov na delovnem mestu in varnosti pacientov

Avtorji

  • Hilda MAZE University of Maribor, Faculty of Logistics, Slovenia,
  • Sanja ZORIČ Krankenhaus der Barmherzigen Schwestern. Linz. Austria
  • Bojan ROSI University of Maribor, Faculty of Logistics, Slovenia
  • Branko LOBNIKAR University of Maribor, Faculty of Criminal Justice and Security & Faculty of Health Sciences, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.2478/orga-2023-0009

Povzetek

Izhodišča in namen: Kakovost v sistemu zdravstvenega varstva ne obsega le dejanj, opredeljenih s certifikati ali zahtevanih z zakonom, standardi in protokoli; opredeljuje pa ga tudi blaginja zdravstvenih delavcev na eni strani in bolnikov na drugi strani. Namen prispevka je analizirati povezavo med delovno zavzetostjo medicinskih sester in dejavniki, povezanimi s povečanjem kakovosti in varnosti pacientov.
Metoda: V raziskavi je sodelovalo 206 zaposlenih v zdravstveni negi slovenskih splošnih bolnišnic. Uporabljen vprašalnik je sestavljen iz štirih sklopov: delovne zavzetosti zaposlenih, samoučinkovitosti, uporabljene so bile trditve o različnih orodjih in metodah, ki prispevajo h kakovosti dela; ocenjevali smo tudi medosebne odnose med različnimi poklicnimi skupinami v zdravstveni obravnavi, zadnji del vprašalnika so tvorile trditve o uvajanju sprememb v organizaciji.
Rezultati: V primerjavi z drugimi poklici so zaposlene v zdravstveni negi izkazali nadpovprečno stopnjo delovne zavzetosti. Ugotovili smo, da so mlajši respondenti bolj zavzeti pri svojem delu, stopnja njihove samoučinkovitosti pa je višja. Pogostost uporabe orodij, namenjenih izboljšanju kakovosti zdravstvene nege, statistično značilno in pozitivno korelira s samoučinkovitostjo, zavzetostjo in pripravljenostjo na sprejemanje sprememb. Dejavniki, vključeni v raziskavo, so soodvisni. Zavzetost je rezultat interakcij na delovnem mestu; zaposleni, ki se bolje počutijo na svojem delovnem mestu, bodo bolj usmerjeni v prihodnost, bolj odprti za novosti, predvsem pa bodo pogosteje uporabljali različna orodja in pristope, namenjene krepitvi kakovosti dela zaposlenih v zdravstveni negi, obenem pa so bolj zavzeti za skrb za varnost pacientov.
Zaključek: Ugotovitve so bistvenega pomena za uspešno in učinkovito vodenje bolnišnic ter za zagotavljanje kakovosti in varnosti bolnikov.

Ključne besede: Zdravstvena nega, Pacienti, Delovna zavzetost, Kakovost, Varnost, Samoučinkovitost

Objavljeno

2023-05-29

Številka

Rubrike

Razprave