Stile vodenja in generacijske razlike v proizvodnih in storitvenih organizacijah
DOI:
https://doi.org/10.2478/orga-2023-0015Povzetek
Ozadje in namen: Namen te študije je bil preučiti generacijske razlike in preference stilov vodenja v storitvenih in proizvodnih organizacijah v jugovzhodni Sloveniji. Osredotočenost je na prednostnih pristopih vodenja in na generacijskih razlikah.
Metode: Izvedena je bila kvantitativna raziskava z vprašalnikom multifaktorskega vodenja (angl. MLQ - Multifactor Leadership Questionnaire) na zbranih podatkih vzorca 208 zaposlenih v proizvodnih in storitvenih organizacijah jugovzhodne Slovenije. Vprašalnik je bil razdeljen preko spleta, odgovori pa so bili statistično analizirani s Kolmogorov-Smirnovovim testom, s Shapiro-Wilkovim testom in s Kruskal Wallisovim testom.
Rezultati: Rezultati so pokazali, da transformacijski stil vodenja je bolj zaželjen med anketiranci, sledi mu transakcijski, najmanj naželjen pa je stil vodenja brez vajeti. Pomembna generacijska razlika je bila ugotovljena v prednostih do transakcijskega stila vodenja, pri čemer so Baby Boomerji i zkazali najvišjo naklonjenost, generacija Z pa najmanjšo.
Zaključek: Čeprav je bila študija omejena na jugovzhodno Slovenijo in je posplošljivost omejena, rezultati kažejo, da bi morale organizacije zagotoviti usposabljanje vodenja, prilagojeno generacijskim preferencam za spodbujanje učinkovitega vodenja. Prihodnje raziskave naj upoštevajo longitudinalne in sektorsko specifične študije ter vključijo spremenljivke, kot sta kulturno ozadje in organizacijska kultura.
Ključne besede: Management, Generacijska skupina, Stil vodenja, Vodenje, Zaposleni, Organizacija