Preučevanje vedenjskih odzivov zaposlenih, z vidika smiselnosti, na klepetalnega robota s področja kadrovskega managementa

Avtorji

  • Vanda HARMAT Department of Organizational Behaviour and Human Resource Development, Corvinus University of Budapest, Budapest, Hungary

DOI:

https://doi.org/10.2478/orga-2023-0016

Povzetek

Ozadje in namen: Pojav novih tehnologij vpliva na različna poslovna področja, vključno s kadrovsko dejavnostjo. Komunikacija zaposlenih je kadrovska dejavnost, ki jo lahko avtomatiziramo z uporabo klepetalnic. Poleg številnih prednosti, ki jih ponujajo te umetne entitete, je treba upoštevati tudi izzive, ki jih ustvarjajo. Eden od takšnih izzivov je njihovo sprejemanje s strani uporabnikov, ki igra pomembno vlogo pri implementaciji. Namen te raziskave je raziskati vedenjske odzive zaposlenih na klepetalnice. V raziskavi smo uporabili smiselno perspektivo, po kateri novi, neznani pojavi v posameznikih vzbudijo potrebo po interpretaciji, ki hkrati oblikuje posameznikovo vedenje do pojava.
Metodologija: Za zbiranje podatkov smo izvedli polstrukturirane intervjuje, ki smo jih analizirali z interpretativno fenomenološko analizo. Vzorec je sestavljalo šest kadrovikov in deset splošnih uporabnikov. Raziskava je potekala v madžarskem multinacionalnem podjetju.
Rezultati: Analiza je pokazala, da so udeleženci raziskave, ki so klepetalnemu robotu pripisovali pozitivne pomene, običajno izvajali dejanja, ki so bila v skladu s pričakovanji organizacije, tj. uporaba digitalnega pomočnika je postala del njihove rutine. Zanimivo je, da čim bolj so kadroviki, pri svojem delu, povezani s tehnologijo, bolj pozitivno jo dojemajo. Ambivalentni občutki do tehnologije pa so povzročili občasno uporabo ali izogibanje klepetalnicam, medtem ko so negativni občutki povzročili zavračanje njihove uporabe.
Zaključek: Raziskali smo različne pomene, ki jih zaposleni pripisujejo kadrovskim klepetalnicam, in njihova dejanja, usmerjena proti njim, tako v začetni kot prehodni fazi sprejemanja tehnologije. Rezultati prispevajo k razumevanju, kako je mogoče klepetalnice uspešno implementirati v organizacijo

Ključne besede: Klepetalnice, Klepetalnice s področja kadrovskega managementa, Klepetalni robot, Interakcija človek-klepetalni robot, Smiselnost

Objavljeno

2023-08-24

Številka

Rubrike

Razprave