Mediatorska vloga organizacijske kulture v razmerju med karizmatičnim vodenjem in ugledom podjetja
DOI:
https://doi.org/10.2478/orga-2023-0017Povzetek
Ozadje in namen: Pričujoča raziskava ugotavlja posredniško vlogo organizacijske kulture v razmerju med karizmatičnim vodenjem in ugledom podjetja.
Metodologija: V raziskavi so sodelovali delavci zdravstvenega sektorja, ki delajo v Istanbulu. Analiza podatkov, pridobljenih z uporabo ankete s petstopenjsko Likertovo lestvico, zbranih od 405 zaposlenih, je bila izvedena s programom SPSS 26.0, preučevana je bila 95-odstotna stopnja zaupanja. Podane so frekvencne in odstotne statistike za kategorične spremenljivke, povprečje, standardni odklon ter minimalne in maksimalne statistike za numerične spremenljivke. V raziskavi smo mediacijski model testirali s procesom Hayes Regression. Za razdelitev vzorca smo uporabili nehierarhično združevanje, test hi-kvadrat pa je bil uporabljen za povezavo demografskih značilnosti z določenimi skupinami.
Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da ima organizacijska kultura posredniško vlogo pri v razmerju med karizmatičnim vodenjem in ugledom podjetja. Rezultati analize grozdenja so pokazali, da so ugled podjetja, karizmatično vodenje in rezultati organizacijske kulture statistično pomembne spremenljivke za grozdenje.
Zaključek: Glede na rezultate raziskave lahko zaključimo, da opozarjanje na karizmatična voditeljska vedenja v zdravstvenem sektorju in ureditev organizacijske kulture na način, da se temu prilagaja, pozitivno vplivata na percepcijo korporativnega ugleda podjetij. Rezultati predstavljajo pomemben prispevek za zdravstvena podjetja.
Ključne besede: Karizmatično vodenje, Korporativni ugled, Organizacijska kultura, Zdravstvena podjetja