Tehnološke, trženjske in komplementarne kompetence kot dejavniki inovacijske uspešnosti v slovenskih proizvodnih podjetjih

Avtorji

  • Tanja Rajkovič Faculty of Economics, University of Ljubljana, Kardeljeva ploščad 17, 1000 Ljubljana, Slovenia
  • Janez Prašnikar Faculty of Economics, University of Ljubljana, Kardeljeva ploščad 17, 1000 Ljubljana, Slovenia

Povzetek

Članek obravnava inovacijsko uspešnost podjetij in njihove ključne kompetence, med njimi tehnološke, trženjske in komplementarne. Kompetence predstavljajo mreže različnih sposobnosti in drugih sredstev podjetja. To omogoča njihove primerjave tudi med panogami. Študija temelji na anketi, v kateri je sodelovalo 50 uveljavljenih slovenskih proizvodnih podjetij. Vzorec predstavlja njihovih 65 različnih proizvodnih linij. Na osnovi kazalcev inovacijske uspešnosti so opredeljeni trije segmenti podjetij. Uporabljena so orodja multivariatne analize, in sicer razvrščanje v skupine in analiza variance. Iz rezultatov je razvidno, da najbolj inovativna podjetja istočasno razvijajo tehnološke, trženjske in komplementarne kompetence. Ugotovitve so pomembne tako za podjetja, ki želijo uskladiti kompetence s svojo strategijo, kakor tudi z vidika ukrepov inovacijske politike v državah tehnoloških sledilkah.

Objavljeno

2009-06-01

Številka

Rubrike

Razprave