Management starejših: Kaj se lahko naučimo od modne oblikovalke v panogi prestižnih luksuznih usnjenih torb z več kot 50-letnimi delovnimi izkušnjami?
Povzetek
Ozadje in namen: Medtem, ko se svetovna populacija stara, je cilj te študije vključiti nova znanja na področju managementa starejših, na način da se preučijo najpomembnejši dejavniki, ki starejše zaposlene spodbujajo, da ostanejo dlje na trgu dela, tudi po izpolnitvi uradne upokojitvene starosti. Raziskava temelji na poglobljeni kvalitativni študiji primera z modno oblikovalko prestižnih usnjenih torb z več kot 50-letnimi delovnimi izkušnjami v panogi luksuznih izdelkov. Zasnova / metodologija / pristop: Izvedli smo induktivno študijo primera v modni industriji luksuznega oblikovana. Naša študija primera temelji na vsebinski analizi sekundarnih podatkov in na poglobljenem intervjuju z direktorico podjetja iz panoge luksuzne modne industrije v Sloveniji. Rezultati: Predlagani konceptualni model prikazuje ključne vidike kot prevladujoče koncepte, in sicer vitalnost, intrinzično motivacijo, prilagodljivo, vseživljenjsko učenje in pozitivna čustva, ki pomembno prispevajo k managementu starosti na primer preučevane študije primera. V predstavljeni študiji primera smo ugotovili, da so izbrani vidiki najpomembnejši dejavniki za spodbudo za ohranitev na trgu dela in za zagotovitev prožnih upokojitvenih procesov pri soočanju z izzivi staranja prebivalstva in delovne sile. Zaključki: Naša študija prispeva tako k teoriji in praksi managementa starejših, saj zoži pozornost na najboljše prakse izbrane vrhunske modne oblikovalke iz Slovenije na primeru panoge prestižnih usnjenih torb. Kaj se lahko naučimo od modne oblikovalke v panogi prestižnih luksuznih usnjenih torb z več kot 50-letnimi delovnimi izkušnjami? Ker predstavljene študije primera ni mogoče posplošiti na populacijo, predstavljeni primer prispeva k področju managementa starosti in prebivalstvo opolnomoči, da v luči demografskega staranja Evrope razmislijo in ostanejo delovno aktivni tudi po izpolnitvi uradne upokojitvene starost. Ključne besede: učenje odraslih; starejši delavci; upokojitev, management starosti, modna industrija, intrinzična motivacija; vitalnost; Slovenija.Prenosi
Objavljeno
2019-11-01
Številka
Rubrike
Razprave