Ali lahko makiavelizem in denarne namere vplivajo na podjetniške namere?
DOI:
https://doi.org/10.2478/orga-2023-0020Povzetek
Ozadje in namen: Namen naše raziskave je preučiti, kako lahko makiavelizem in želja po denarju vplivata na podjetniške namere. Lahko bi domnevali, da lahko želja po denarju in makiavelistična nagnjenja pri ljudeh razvijejo željo po uspehu in sčasoma podjetniško namero.
Metodologija: Zbiranje podatkov je potekalo z anketnim vprašalnikom. Anketiranih je bilo štiristo študentov na treh fakultetah dveh univerz v Srbiji. Študija je uporabila programsko opremo Smart PLS.
Rezultati: Pokazalo se je, da obstaja statistično značilen pozitiven vpliv makiavelizma in denarne namere na podjetniške namere. Denarni namen je tudi posrednik v razmerju med makiavelizmom in podjetniškimi nameni. Teoretični prispevek raziskave je, da ti vplivi na podjetniške namere doslej še niso bili dovolj raziskani, še posebej vpliv denarne namere. Praktični pomen raziskave je opazovanje možnosti, da se osebe z visoko stopnjo makiavelizma in denarne namere prepoznajo, razumejo in načrtno usmerjajo v podjetništvo.
Zaključek: Čeprav opazovane lastnosti lahko štejemo za negativne, imajo ljudje, ki le-te posedujejo, tudi podjetniški potencial in lahko ustvarjajo družbeno dobro. Obravnavani motivi niso zaželeni, so pa takšni ljudje lahko koristni za družbo: vsekakor je bolje energijo porabiti za podjetniške podvige in nadaljnji razvoj lastnega podjetja, kot za kaj drugega, manj koristnega ali celo uničujočega.
Ključne besede: Makiavelizem, Denarna namera, Podjetniška namera, Študentje, Srbija